Listwy cenowe są niezbędnym elementem wyposażenia regałów i półek sklepowych. Bez nich klient nie jest w stanie uzyskać informacji, czy dany produkt jest w zasięgu jego budżetu, czy też nie. Dzięki odpowiedniemu wyeksponowaniu tego aspektu sklep może tylko zyskać w jego oczach. Ponadto czas, który byłby przeznaczony na metkowanie produktów, można wykorzystać na inne czynności poprawiające statystyki sprzedaży w sklepie. Jakie są rodzaje listew cenowych i które warto wybrać?
Jak jest zbudowana listwa cenowa?
Listwa cenowa ma budowę modułową, to znaczy, że przednia jej część jest przezroczysta i składa się na nią przeciwpyłowa osłonka, której zadaniem jest zabezpieczenie papierowej etykiety cenowej. Co istotne, przednia część listwy jest na stałe zespolona z tylną częścią. Listwy cenowe występują w różnych rozmiarach i różnych kolorach. Jej tył przeważnie jest wyposażony w taśmę samoprzylepną lub magnetyczną, aby łatwiej można było ją zamontować na regale. Na rynku dostępne są także dedykowane modele z uchwytem, który jest jeszcze bardziej praktyczny i wytrzymały. Listwę powinno się montować zawsze do frontu półki lub kosza cenowego, aby klienci mieli stały wgląd na cenę produktu.
Na rynku dostępne są listwy samoprzylepne, czyli najpopularniejsze. Innymi równie chętnie wykorzystywanymi są modele nakładane. Oczywiście te rodzaje można rozdzielić na kolejne mniejsze. Niemniej, nie można stwierdzić, że listwy cenowe nie odgrywają znaczącej roli w sprzedaży towarów. To właśnie dzięki nim można wyeksponować cenę i skłonić klienta do zakupu chwytliwymi hasłami.