Siła i potencjał oferowany przez nowsze serwisy społecznościowe nie zostały jeszcze w pełni rozpoznane.
Marketing w mediach społecznościowych szybko zastępuje starsze metody jako najłatwiejszą i najbardziej preferowaną opcję dotarcia do podstawowej grupy odbiorców i zwiększenia ruchu. Żadne inne plany marketingowe nie oferują różnorodności ani interaktywnych możliwości. Poniższe akapity dadzą ci wgląd w podstawy i pomogą ci odnaleźć się w tym rozwijającym się świecie.Pamiętaj, aby rozmawiać z potencjalnymi klientami jako ludzie. Możesz prowadzić działalność gospodarczą lub korporację; nie oznacza to jednak, że musisz tak mówić. Zaufanie buduje się na osobistych relacjach. Jeśli Twój potencjał postrzega Cię jako osobę, która dba o swoje potrzeby i o to, jak Twój produkt je spełnia, będzie to długa droga w budowaniu tego zaufania.Twórz wysokiej jakości treści skierowane do mediów społecznościowych. Jeśli tylko przypadkowo rzucasz słowami, reklamami lub dowolną liczbą przyziemnych fragmentów na swoich klientów, marnujesz swój czas i tracisz ich interesy. Bądź tak samo zaniepokojony swoją ofertą treści społecznościowych, jak treścią w swojej witrynie biznesowej.Jeśli używasz mediów społecznościowych do promowania swojego produktu i napisałeś post na blogu, umieść go również na swojej stronie na Facebooku. W ten sposób każdy, kto znajduje się na Twojej liście znajomych, ma dostęp do Twojego posta na blogu. To samo dotyczy innych serwisów społecznościowych.Aby pomóc klientom w rozpowszechnianiu treści, upewnij się, że posty na blogu mają odpowiednie przyciski do łatwego udostępniania. Możesz dodać przyciski „Lubię to” i „Udostępnij” na Facebooku, a także funkcję udostępniania połączonego i przycisk Retweet dla użytkowników Twittera. Kiedy masz angażujące treści, które lubią Twoi stali obserwatorzy, będą rozpowszechniać je w Internecie, miejmy nadzieję, że przyciągną do Ciebie więcej obserwujących.Jeśli zastanawiasz się nad marketingiem w mediach społecznościowych, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to zarejestrować się w jak największej liczbie witryn mediów społecznościowych z preferowanymi nazwami kont. Te nazwy kont powinny zawierać nazwy Twojej firmy. Jest to szczególnie ważne w przypadku witryn takich jak Twitter, gdzie nazwa konta jest nazwą wyświetlaną.
W miarę upływu czasu coraz trudniej będzie Ci uzyskać żądaną nazwę konta.
Zarezerwuj te imiona już teraz.Dodaj link do swojej strony na Facebooku lub przycisk „Lubię to” z kanałem Facebook w swoim blogu lub witrynie. Możesz łatwo znaleźć dla nich kody HTML w ustawieniach swojego profilu na Facebooku. Umożliwi to odwiedzającym „polubienie” Twojej strony i subskrybowanie Twoich postów bez konieczności wyszukiwania Cię na Facebooku.Staraj się jak najczęściej kontaktować z klientami. Mając na uwadze stosowność i szanując granice, komentuj wpisy na blogu klienta lub status na Facebooku. Pamiętaj, aby wszelkie rozmowy, które prowadzisz, były profesjonalne i dotyczące Twojej firmy.Zbadaj możliwość stworzenia gry na Facebooku. Stworzenie wyjątkowej gry powiązanej z tym, co masz do zaoferowania, jest całkiem łatwe. Ekscytujące gry, które przyciągają uwagę wirusowych mediów informacyjnych, mogą przyciągnąć uwagę Twojej firmy. Jeśli możesz zmienić wydatki, rozważ skonsultowanie się z projektantem gier, który może stworzyć aplikację, którą możesz udostępnić na Facebooku.Chociaż marketing w mediach społecznościowych może być stosunkowo nowy, wciąż istnieje wiele konkursów we wszystkich dziedzinach. Oznacza to, że musisz skupić się na jakości, a nie na ilości i skorzystać z powyższych porad, aby opracować unikalny plan. Prawidłowo wykorzystany marketing w mediach społecznościowych może być odpowiedzialny za zbudowanie w krótkim czasie całego imperium.