O tym, że miód to doskonałe lekarstwo na przeziębienie, wie prawie każdy. Wzmacnia odporność, działa uspokajająco, a poza tym jest smaczny. Nic więc dziwnego, że miód jest tak chętnie używany w kuchni. Nie każdy ma jednak świadomość, że ten wyjątkowy składnik doceniany jest także za swoje właściwości kosmetyczne.
Miód posiada właściwości regeneracyjne i przeciwzapalne, dlatego stosuje się go na rany i podrażnienia, gdyż przyspiesza ich gojenie. Składnik ten stosowany jest też na różnego rodzaju problemy skórne – blizny, przebarwienia oraz trądzik. Ponadto docenia się go również za właściwości nawilżające. Miód może stanowić podstawę pielęgnacji odwodnionej i suchej skóry, ponieważ nie tylko dba o jej odpowiedni poziom nawilżenia, ale też sprawia, że jest ona bardziej elastyczna, odżywiona oraz zyskuje zdrowy kolor. Używa się go także w celu nawilżenia suchych i spękanych ust. Sprawdza się na popękane pięty oraz stopy. Miód działa też dobrze na strukturę zniszczonych i przesuszonych włosów.
Warto również wiedzieć, że docenia się go za właściwości ochronne. Otóż produkty z miodu wzmacniają odporność skóry i chronią ją przed szkodliwym działaniem wielu czynników zewnętrznych, np. przed mrozem lub silnym wiatrem.
Miód sprawdza się też dobrze przy pielęgnacji skóry dojrzałej, gdyż stanowi bogate źródło takich witamin jak A, C i E. Składnik ten przeciwdziała wolnym rodnikom, redukuje zmarszczki, rozświetla skórę oraz poprawia jej ukrwienie.Dzięki temu cera wygląda na zdrową i promienną.
W przemyśle kosmetycznym miód jest bardzo często spotykanym składnikiem i pojawia się w składzie wielu kosmetyków. O jego dobroczynnych właściwościach nie zapomniała również włoska chemia gospodarcza Felce Azzurra, która zadbała o to, by w jej produktach nie zabrakło tak cennego składnika. W ofercie Felce Azzurra znajdziemy m.in. mydła w płynie z dodatkiem miodu, a także żele do mycia ciała.
W Polsce, dystrybucją kosmetyków Felce Azzurra zajmuje się firma Foodtrade Sp. z o.o. Dzięki temu produkty włoskiej marki są dostępne w znanych sklepach sieciowych, takich jak m.in. Carrefour, Merco, Makro czy Piotr i Paweł